دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر علوم در گفت‌وگو با آنا خبر داد؛

نظام استاد شاگردی، یعنی تربیت نسلی عاقل برای جامعه/ استادان باید سطح علمی دانشجو را بیشتر از خود پرورش دهند 

نظام استاد شاگردی، یعنی تربیت نسلی عاقل برای جامعه  استادان باید سطح علمی دانشجو را بیشتر از خود پرورش دهند 
وزیر علوم گفت: یک استاد دانشگاه باید دانشجو را به صورتی تربیت کند که سطح سواد علمی دانشجو از استاد در راستای ارائه خدمات به جامعه عالم‌تر و توانمندتر باشد که رعایت این موضوع به صورت خود به خودی باعث چند برابر شدن فعالیت‌ها می‌شود.  
کد خبر : 864821

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون نظام استاد شاگردی، اظهار کرد: شاگرد پروری بسیار مهم است و باید استادان در دانشگاه‌ها این وظیفه را به عنوان یک اصل مهم در ارائه نسل عاقل‌تر و بالغ‌تر و فهیم‌تر از خود به جامعه بپذیرند. 

وی افزود: یک استاد دانشگاه باید دانشجو را به صورتی تربیت کند که سطح سواد علمی دانشجو از استاد در راستای ارائه خدمات به جامعه عالم‌تر و توانمندتر باشد که رعایت این موضوع به صورت خود به خودی باعث چند برابر شدن فعالیت‌ها می‌شود. 

زلفی گل تصریح کرد: شاگرد پروری یعنی اینکه فردی که تربیت می‌کنیم و تحویل جامعه می‌دهیم، باید بهتر از مسیر علمی استادش در دانشگاه و کشور فعالیت داشته باشد، اگر این روند رعایت شود، قطعا مسیر رشد و ترقی جامعه به هدف موفقیت آمیزی می‌رسد. 

وزیر علوم تاکید کرد: استاد در نظام شاگرد محوری نقش «منتور» را ایفا می‌کند که این موضوع با مسئولیت پذیری نقش مدرس متفاوت است و همانند معلم علاوه بر تدریس به تعلیم و تربیت هم می‌پردازد. 

وی گفت: منتور به معنای استاد علم و معنا ترجمه شده است و دکتر موسوی موحودی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در مجله رهیافت مقاله‌ای را با عنوان منتور و استادان علم و معنا ترجمه کرده است. 

وزیر علوم در پایان اظهار کرد: استادان علم و معنا برای شاگرد پروری روی مفاهیمی مانند تربیت، علم، اخلاق، ازدواج و آینده شغلی دانشجو کار می‌کنند و همانند فرزندان خودشان به دانشجو نگاه می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته